الدوحةالدول العربيةقطر Qatar

كراون بلازا الدوحة ويست باي Crowne Plaza Doha West Bay

كراون بلازا الدوحة ويست باي Crowne Plaza Doha West Bay

In addition to the standard of IHG Clean Promise, all guests get free Wi-Fi in all rooms and free parking if arriving by car. Conveniently situated in the West Bay & Diplomatic Area part of Doha, this property puts you close to attractions and interesting dining options. Don’t leave before paying a visit to the famous Souq Waqif. Rated with 5 stars, this high-quality property provides guests with access to massage, restaurant and hot tub on-site.

بالإضافة إلى معايير IHG Clean Promise، سيتمتع النزلاء بخدمات الواي فاي في جميع الغرف وموقف السيارات بالمجان. يقع العقار في الخليج الغربي والحي الدبلوماسي مما يضعك بالقرب من معالم الدوحة السياحية والمطاعم الشهيرة هناك. لا تنهي رحلتك قبل زيارة سوق وقف الأكثر شهرة. حصول هذا العقار المميز على 5 ليس من فراغ، لأنه يوفر للنزلاء إقامة مميز بفضل وجود حوض استحمام ساخن، مساج ومركز رياضي.

Crowne Plaza Doha West Bay

Take advantage of the many attractions Doha has to offer with a stay at Crowne Plaza Doha West Bay.
Have a hassle-free trip while enjoying the services and amenities offered by Crowne Plaza Doha West Bay. Never be out of touch with your contacts, with free Wi-Fi offered throughout your stay. Taxi and car hire services provided by the hotel make it easy to plan your day trips, sightseeing, and more around Doha. If you plan to arrive by car, you’ll appreciate the hotel’s free parking, right on-site.
The hotel provides front desk services such as concierge service, express check-in or check-out, luggage storage and safety deposit boxes for guests’ convenience. If you need, the ticket service and tours can even help you book tickets and reservations at all the best shows and programs nearby. Staying for a long time, or just need clean clothes? dry cleaning service and laundry service offered at the hotel will keep your favorite travel outfits clean and available. For lazy days and nights, in-room conveniences like 24-hour room service, room service and daily housekeeping let you make the most of your room.
Smoking is limited to designated areas only, for the health and well-being of all guests and staff.
Equipped with handy amenities, guestrooms at Crowne Plaza Doha West Bay guarantee a comfortable stay for all travelers. Some rooms are equipped with linen service, blackout curtains and air conditioning for your convenience. Some rooms at Crowne Plaza Doha West Bay include special design features like a separate living room. In-room entertainment such as daily newspaper, television and cable TV is provided for guests in some selected rooms.
The hotel also offers a refrigerator, a coffee or tea maker, bottled water, instant coffee, instant tea and mini bar in some rooms for when you feel like it is needed. It’s good to know that a hair dryer, toiletries, bathrobes and towels are provided in some guest bathrooms. For sophisticated relaxation, be sure to visit the executive lounge.

Dining and things to do

Nothing starts a morning better than a delicious breakfast, which you can always enjoy in-house at Crowne Plaza Doha West Bay. Everyone loves a good cup of coffee! A coffee shop on-site means you can enjoy a cup of real, freshly brewed coffee every morning — or anytime you feel like it. If you don’t feel like going out to eat, you can always opt for the delicious dining options at the hotel. Guests with dietary restrictions will appreciate a selection of cuisine types at Crowne Plaza Doha West Bay including halal options.
A night in at the hotel’s bar and nightclub can be as fun as a night out with your travel companions. Guests who prefer to make their own meals will love the in-house shared kitchen available here.
Recreational facilities at Crowne Plaza Doha West Bay are designed for escape and relaxation. Finish your vacation days right by dropping in at the massage, hot tub, salon, steam room, spa and sauna. Start your vacation off right with a dip in the pool. Fitness lovers who want to keep up their routine on vacation can drop in at the hotel’s fitness facility.
Have fun with your friends or family, or even meet new people at the shared lounge and TV area.

Around the property

Crowne Plaza Doha West Bay provides an excellent base for exploring the sights of Doha in-depth. Engage in the city’s best art at Museum of Islamic Art located 3.7 km away, where you can learn about the local art scene and buy original works. Get a photograph of yourself in front of The Corniche located 2.5 km away, a must-see for anyone visiting Doha. Katara Cultural Village is located 3.4 km away, and is one of the most famous tourist spots to visit and photograph.

كراون بلازا الدوحة ويست باي

تجول وسط معالم الدوحة المذهلة أثناء إقامتك في كراون بلازا الدوحة ويست باي.
سيتمتع المسافرون أثناء إقامتهم في كراون بلازا الدوحة ويست باي بأفضل المرافق لتلبية جميع طلباتهم. ابق على اتصال بالعالم الافتراضي ولا تفوّت أي من ايميلاتك بفضل وجود خدمة الإنترنت مجانًا في الـ فندق. ستجد خدمات مثل تأجير سيارات وتاكسي متاحة في الـ فندق لتستمتع برحلات استكشافية خالية من التعقيدات أثناء زيارتك إلى الدوحة. يتم توفير موقف للسيارات مجانًا للنزلاء من محبي قيادة السيارات.
تشمل خدمات مكتب الاستقبال خدمة الكونسيرج، تسجيل سريع للوصول أو المغادرة، صناديق الأمانات وتخزين الأمتعة للمساعدة على تلبية احتياجاتك. بحسب احتياجك، ستجد جولات سياحية وخدمة حجز التذاكر للمساعدة على حجز مقعدك أو تذكرتك لأفضل العروض في المدينة. لا تتنازل عن ارتداء ملابسك المفضلة المرة تلو الأخرى بفضل وجود خدمة غسيل الملابس وخدمة التنظيف الجاف في كراون بلازا الدوحة ويست باي. إقامتك ستكون استثنائية بفضل وجود وسائل راحة في الغرفة مثل خدمة الغرف، خدمة التنظيف يوميًا وخدمة الغرف على مدار 24 ساعة.
غير مسموح بالتدخين إلا في مناطق محددة.
استمتع بمرافق غرفة عالية الجودة أثناء إقامتك في كراون بلازا الدوحة ويست باي. سيتاح لنزلاء بعض الغرف في الـ فندق مكيف هواء، خدمات المناشف والبياضات والستائر المعتمة من أجل ضمان راحتهم. تأتي بعض الغرف في كراون بلازا الدوحة ويست باي مع ميزات خاصة في التصميم مثل غرفة معيشة منفصلة. ستحتوي بعض الغرف المحددة على جريدة يومية، تلفزيون وقنوات التلفزيون المدفوع لإضافة لمسة من الترفيه للنزلاء.
في بعض الغرف المحددة يمكنك أن تجد قهوة سريعة التحضير، الميني بار، ماكينة عمل قهوة أو شاي، شاي سريع التحضير، ثلاجة وزجاجات مياه تحت أمرك. مرافق الحمام لا تقل أهمية عن غيرها، وفي الـ فندق، ستجد حمامات بعض الغرف تحتوي على مناشف، مستلزمات الحمام، مجفف شعر وروب استحمام. قد تشمل أسعار غرف محددة رسوم الدخول إلى الإكزكيوتيف لاونج والذي يوفر خدمات راقية في جو من الفخامة غير التقليدية.

تناول الطعام والأنشطة المتاحة

استيقظ دون أي هموم أثناء إقامتك في كراون بلازا الدوحة ويست باي، حيث يمكنك الحصول على وجبة الإفطار في مكان الإقامة. لا تترك يومًا من أيام عطلتك دون أن تتناول فنجان من قهوتك الصباحية، المتاحة لك في المقهى. جوعك لن ينتصر عليك أثناء إقامتك، فهنا تنتظرك مجموعة متنوعة من خيارات تناول الطعام الشهي في الـ فندق. إن كراون بلازا الدوحة ويست باي يلبي للنزلاء الذين لديهم قيود على بعض المكونات الغذائية بفضل توفير خيارات وجبات مثل حلال.
بمجرد وصولك إلى هناك، تأكد من استخدام نادي ليلي وبار لتحصل على بعض المرح الليلي داخل مكان إقامتك. سيحب النزلاء الذين يفضلون الطهي بأنفسهم وجود مطبخ مشترك هنا.
سواء كنت تبحث عن مغامرة أو تبحث فقط عن مكان هادئ للاسترخاء بعد يوم شاق، ستجد في كراون بلازا الدوحة ويست باي مجموعة من الأنشطة التي ستلبي احتياجاتك. الاسترخاء الذي تستحقه يسهل الوصول إليه عبر زيارة خاطفة إلى حوض استحمام ساخن، مساج، صالون، غرفة بخار، سبا وساونا. تضمن لك فرص الأنشطة العديدة في كراون بلازا الدوحة ويست باي أن يكون لديك الكثير لتفعله أثناء إقامتك. لن تكتمل عطلتك بدون قفزة منعشة في المسبح. عبر زيارة خاطفة إلى المركز الرياضي في الـ فندق ستتمكن من الحفاظ على روتينك الرياضي أو التدريب فقط لحرق السعرات الزائدة بسبب الإجازة.
حان وقت المرح مع الأصدقاء أو العائلة أو حتى مع أناس تقابلهم لأول مرة في إحدى مناطق الترفيه مثل لاونج مشتركة ومنطقة التلفزيون.

حول العقار

ستجد نفسك محاطًا بالعديد من المعالم والمزارات عند زيارتك إلى الدوحة. تعرف على ثقافة المدينة ورونقها من خلال قضاء يوم فيMuseum of Islamic Art الذي يبعد 3.7 كم فقط، حيث يمكنك مشاهدة الأعمال الفنية المختلفة. لا يجب أن تفوّت زيارة The Corniche على مسافة 2.5 كم فقط، والتقط صور لذكريات لا تنسى في أحد الأماكن الأكثر شهرة في الدوحة. تعرّف على الثقافة المعمارية المحلية عند Katara Cultural Village على بُعد 3.4 كم.

قناة كارتييه | جزيرة اللؤلؤة

مقالات ذات صلة

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى